Thursday, July 24, 2014

Asapanas Bistro - Perfect Steamboat

Hey korang semua.. alhamdulillah semalam dapat juga saya berbuka puasa di Asapanas Bistro.. my favorite place juga sebenarnya... heheh sebab steamboat and grill dia memang sedap... marinate daging memang terbaik.. dan banyak pilihan sos...awesome... and harga berpatutan.. itu yang penting kan :) so kepada sesiapa yang nak pegi.. jangan lepaskan peluang okeh :)

Harga untuk seorang = RM 22.90 (dewasa)
dan RM 12.90 (kanak-kanak)

jangan lupa book dulu ye.. sebab memang full... terbaik... and the best heheh.. thanks Asapanas Bistro, Selayang... location dia mudah je... berdekatan dengan Stadium Selayang.






thanks ibu sebab belanja saya yeehaaaaa ^_^



Sunday, July 20, 2014

Ramadhan..

Tinggal beberapa hari saja lagi.. Ramadhan akan meninggalkan kita.. tapi aku masih di sini... masih jahil.. masih tidak mengerti.. hurmm.. jauh lagi perjalanan ku.. entah bila akan berakhir.. entah bila akan tamat.. keinginan dan niat itu ada.. tapi tidak ku laksanakan.. semuanya dari aku.. semuanya dari dalam diri.. hanya aku yang mempu berubah mengikut tika dan waktu.. andai sampai masanya.. maka aku bersyukur.. haruslah tetapkan hati..

Pray for MH17

Dugaan demi dugaan datang melanda Malaysia.. Pelbagai masalah.. pelbagai detik hitam tahun ni.. Marilah sama-sama kita sedekahkan Al-fatihah kepada semua mangsa MH17...

Tuesday, July 8, 2014

Seindah Ramadhan

Perlahan-lahan..
Aku mencari apa itu erti hidup..
Aku mencari di mana kah penyuluh hati..
Aku mencari dimanakah sinar Ilahi..

Aku insan yang lemah.. leka.. dan alpa.. terpegun dengan keasyikan dunia.. sehingga terlupakan segalanya yang lebih penting..

Aku termenung.. melihat mereka.. berubah.. hati mereka bersih.. serta ikhlas.. namun bila lagi diri aku akan menemui jalan-Nya.. Aku tidak pasti..

Provokasi di media massa.. facebook.. mereka mengecam aku.. sifat ku.. cara ku.. salah ku.. Ya.. aku faham.. mereka menghukum aku.. adakah mereka Tuhan? mereka cuma manusia yang berubah.. dan setelah berubah mereka cuba menghukum org lain.. seolah2 mereka tidak pernah melakukan kesalahan pada zaman jahil dahulu..

Aku tidak menyalahkan mereka.. malah aku berterima kasih.. tapi berpada-padalah.. menasihat bukan bererti menghukum.. kerana manusia bukan Tuhan.. yang layak menghukum kita hanya Yang Satu..

Di bulan yang mulia ini.. aku perlahan-lahan mencari perubahan.. mencari diri sendiri.. apakah akan ku temui? Atau sebaliknya.. wahai sahabat.. doakan lah aku.. bukan menghukum ku..

Ramadhan.. bawalah aku ke jalan yang benar..

Sunday, June 29, 2014

Burung hantu

Its all about my study.. learn and learn.. alhamdulillah :) im happy with my new life

Saturday, June 28, 2014

Ramadhan Akan Menjelma

Assalamualaikum kawan2 semua.. kita akan menjalani ibadah puasa dua hari esok... Alhamdulillah masih diberi kesempatan untuk menyambutnya.. syukur Ya Allah.. semoga Ramadhan kali ini akan membawa seribu perubahan.. Insyaallah.. :) 

Friday, June 27, 2014

Jumaat Yang Tenang

Alhamdulillah... tinggal sehari lagi kita nak berpuasa.. ermm cepat masa berlalu.. dan aku masih di sini.. berusaha untuk melakukan sesuatu.. untuk menjalankan sesuatu.. dan yang paling penting untuk menuntut ilmu...

Thursday, June 26, 2014

Alhamdulillah ^_^

Syukur.. diberi peluang untuk bernafas.. memperbaiki segala kesulitan yang ada.. dan macam2 lagi.. Alhamdulillah.. diberi kesempatan untuk terus berjuang dan berusaha untuk menimba ilmu dan pengalaman.. bersyukur diberi ketahanan dan kesabaran.. Syukur Ya Allah.. semoga di masa akan datang.. ia adalah lebih baik dan lebih menggembirakan.. lebih tenang dan lebih lancar.. walaupun dugaan demi dugaan datang melanda... tabah itu kunci segala-galanya :)

Saturday, June 21, 2014

Gua tak baik!

Sebab apa wa cakap wa tak baik?
sebab wa sedar diri?
sebab wa tau manusia tak sempurna?
sebab wa tau manusia tak lepas daripada kekhilafan..
wa selalu admit wa tak baik..
sebab wa tau..
walau macam mana wa cuba buat baik..
semua orang tka senang hati..
wa dah cuba beb..
tapi wa terpikir gak..
kalau wa buat baik orang kutuk..
wa tak masuk campur katanya tak peduli..
wa ambil berat kata wa busy body..
lu bawak la pangkat lu sampai mati..
wa takde hairan..
semua wa tau..
manusia dilahirkan sama rata..
kelebihan lu atas dunia je..
diakhirat kita tak tau nasib kita..
ingat tu cukup lah..
sekarang lu wat hal lu..
wa buat hal wa..
adios!

Monday, June 16, 2014

Berlari, Berjalan atau Berdiri?

Jika aku punya pilihan..
Mana akan ku pilih?
Mahukah aku berjalan?
Mahukah aku berlari..
atau hanya berdiri di sebuah perhentian..
Jika aku mampu berlari..
aku pasti berlari..
sudah pasti aku mampu berjalan..
malah dengan yakin aku mampu berdiri..
tapi dimanakah jiwaku?
dan dimanakah kemampuan ku?
dimanakah temapt aku bergantung?
tidak kutahui asalnya..
tujuannya dan apakah ia akan kekal selamanya..
begini sepanjang hayat?
atau akan ku ubah menjadi yg berbeza..